понеділок, 13 квітня 2020 р.

Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
 [1] Ніч.[2]У садах витьохкують солов’ї.  [3] І, наче в сні, стоять у білому цвітінні яблуні та груші.. [4] У повноводному Дніпрі купається молодий місяць.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Непоширеним є речення
А 1                           Б 2
В 3                           Г 4(0,5 б.)
2. Слово повноводномуу четвертому реченні
А підмет                               Б додаток    
В означення                         Г обставина (0,5 б.)
3. Односкладним є речення
А 1                            Б 2
В 3                            Г 4(0,5 б.)
4. Стиль тексту
А художній                      Бнауковий             
В публіцистичний          Гофіційно-діловий (0,5 б.)
Завдання 5 ─ 10 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5.Словосполучення  є в рядку(1б.)
            А  віра й надія                                            Б  багряне листя
            В  накивати п’ятами                                  Г   через парк
Б  коло матусі
6. Головне слово виражене прикметником у словосполученні(1б.)
А  сонячний день                                       Б   будувати міст
            В вдячний учителю                                   Г вишуканий букет
            Д їхали швидко
7.Двоскладним є речення(1б.)
            А   Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.
            Б  Весни такої не було й не буде.
            В   Роботу виконано.
Г  Золотим пожежником походжає дощ.
Д  Господи, літа стебельце всели до наших душ.
8.Розповідним є речення(1б.)
А Станьмо отут навшпиньки.
Б Розчарована осінь плигає по дворі.
В Усім серцем любіть Україну свою.
Г Хто наше злото-серебро плугами кривди переборе?
Д  Вийди, вийди, ясний місяцю.
9. Двоскладним є речення(1б.)
            А  По гілках судять про корінь дерева.
            Б Горобину пізнають по листю.
            В Горіхове дерево всихає з коріння.
Г  Дивуєшся лісовою тишею восени.
Д Послухай  журавлині  сумні  співи  прощальні.
10.Спонукальним є речення(1б.)
А Я люблю мою Вітчизну над усе на всій землі.
Б Любіть Україну всім серцем своїм.
В Що крила тобі у натхненні дає?
Г Вони пішли навпростець.
Д У тихому морі темніє.
Завдання 11-12 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11.Установіть відповідність між виділеними словами в реченнях та їх синтаксичними функціями(1б.)
1 У  золоті  осінні  дні  збираються  відлітати  журавлі.
2  Чи  знаєте  ви  осінні  білині ігри.
Сьогодні ми допомагали дідусеві на пасіці.
4  Він сидів у канаві й жалібно скавучав.

А підмет
Б присудок
В додаток
Г означення
Д обставина
12. Укажіть рядок, у якому правильно подано характеристику речення  (1б.)
Я люблю весну!
А розповідне, окличне, просте, двоскладне, непоширене
Б розповідне, окличне, просте, двоскладне, поширене
В розповідне, окличне, просте, односкладне, поширене
Г  спонукальне, окличне, просте, двоскладне, непоширене
Д спонукальне, неокличне, просте, односкладне, непоширене
Завдання 13 творчого характеру
13. Спишіть речення. Підкресліть головні й другорядні члени речення
Запізніле бабине літо ткало свої химерні візерунки. Його прозоре павутиння чіплялося за посіріле стебло полину.

Немає коментарів:

Дописати коментар