5 -А на карантині вчить рідну мову )) |
Просте речення. Головні члени речення.
1. Синтаксис
– це:
а) розділ науки про мову, який
вивчає частини мови;
б) розділ науки про мову, який
вивчає звуки мови;
в) розділ науки про мову, який вивчає
словосполучення і речення;
г) розділ науки про мову, який
вивчає частини слова.
2.Словосполучення є в рядку(1 б.
А
дорослі й діти Б біля вокзалу
В
хтось із них Г
листя кружляє
Д пісня лунає
3.Головне слово
виражене дієсловом у словосполученні(1 б.)
А
кімната для відпочинку Б
навчалися грамоти
В
золотий килим Г розкішне
вбрання
Д пониження температури
4. Двоскладним є
речення(1 б.)
А Послухай
журавлині сумні співи
прощальні.
Б
Не хочеш почути поганих слів, не
кажи їх.
В Незабаром зійде над рікою
й лісом веселе
сонце.
Г За рідною землею і в раю скучно
Д Дивуєшся лісовою тишею восени.
5.Непоширеним є
речення(1 б.)
А
Сніжок припорошив землю.
Б
Біліє сніг.
В
Усюди засніжило.
Г
Падає лапатий сніг.
Д
Садок поволі розрісся.
6. Односкладним
є речення(1 б.)
А Батько вишні садив на межі.
Б
На луки лягло тихе надвечір’я.
В Накрапає теплий дощик.
Г На галявині пахло свіжою травою.
Д У вечірнім полі
тануть лебеді.
7.Розповідним є речення(1 б.)
А Хто може випити
Дніпро?
Б Вітер виє голодним вовком.
В З добрим держись, а лихого стережись
Б Вітер виє голодним вовком.
В З добрим держись, а лихого стережись
Г Чому в нічному небі
мерехтять зорі?
Д Ой зійди, зійди, ясне сонечко.
8.
Два або більше самостійних слова,одне з яких головне, а інше залежне – це:
А)
словосполучення
Б)
речення
В) текст
9.Одне
або декілька слів, пов’язаних між собою, що виражають завершену думку – це:
А) словосполучення
Б) речення
В) текст
10.Укажіть, у якому реченні правильно
позначено підмет.
А) У вирій відлітають птахи.
Б) Несу бабусі пиріжки.
В) Весна – символ життя та оновлення.
11.
Виберіть головні члени речення:
А) підмет і додаток
Б) присудок і означення
В) підмет і присудок
12. Укажіть
речення, у якому неправильно виділено присудок.
А) Кошеня почало
підводити голову.
Б) Мова – душа народу.
В) День сонячний , теплий.
13. Укажіть рядок, у якому правильно подано
характеристику речення (1б.)
Поспішайте творити добро!
А розповідне,
окличне, просте, двоскладне, непоширене
Б розповідне,
окличне, просте, односкладне, поширене
В спонукальне,
окличне, просте, односкладне, поширене
Г спонукальне, окличне, просте, двоскладне,
непоширене
Д спонукальне,
неокличне, просте, односкладне, непоширене
13. Випишіть із речення всі можливі
словосполучення та визначте в кожному головне й залежне слово.
В осені коси заквітчані пшеничними колосками й червоними кетягами.
Де відповіді
ВідповістиВидалити