понеділок, 6 квітня 2020 р.



ЗНАЧЕННЯ ЕПІГРАФУ ДО ТВОРУ  « І мертвим, і живим…»
Епіграфом до твору стали слова з Біблії: «Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить — лжа оце». Шевченко таким епіграфом натякає на панів, які експлуатують кріпаків і водночас говорять, що люблять народ. Цим самим поет порушує проблему лицемірства, фальшивого патріотизму, що ведуть згодом до зради, утрати своєї національної свідомості.

1.Т.Г.Шевченко у творі
Застерігає від
Дорікає в
Закликає




2. За допомогою малюнка та його обґрунтування покажіть власне сприйняття ідейного змісту поезії «І мертвим, і живим…»






Т. Шевченко
«І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ, І НЕНАРОЖДЕННИМ»

1. Визначте жанр твору «І мертвим, і живим, і ненарожденним»:
А сатирична поема;
Б поема-послання;
В елегія;
Г балада.
2. Заклик ліричного героя до інтелігенції - це:
А епіграф;
Б вступ;
В узагальнення мотивів;
Г завершення.
3. Кого Т. Г. Шевченко має на увазі під епітетом «живі»?
А поміщиків;
Б дворянство;
В інтелігенцію;
Г простий народ.
4. Україну у творі названо:
А великою руїною;
Б квітучим краєм;
В знедоленим краєм;
Г суворим краєм.
5. Який засіб використано у рядках: «А ви претеся на чужину Шукати доброго добра, Добра святого»?
А анафора;
Б епіфора;
В метонімія;
Г тавтологія.
6. Хто із перелічених діячів не згадується у творі?
А Коллар;
Б Шафарик;
В Ганка;
Г Міцкевич.
7. Чим діти хочуть «просвітити … материні очі»?
А огнями правди;
Б современними огнями;
В лукавими огнями;
Г огнями надії.
8. Кого просить обійняти ліричний герой?
А найменшого брата;
Б матір;
В сестру;
Г найстаршого брата.
9. Установіть правильну послідовність цитат:
1.
А Ох, якби те сталось, щоб ви не вертались,
Щоб там і здихали, де ви поросли!
Не плакали б діти, мати б не ридала,
Не чули б у Бога вашої хули.

2.
Б І забудеться срамотня
Давняя година,
І оживе добра слава,
Слава України,

3.
В Тілько я, мов окаянний,
І день і ніч плачу
На розпуттях велелюдних,
І ніхто не бачить,
4.
Г  І на Січі мудрий німець
Картопельку садить,
А ви її купуєте,
Їсте на здоров’я


10. Встановіть відповідність між художнім засобом і цитатою
1. Метафора
А Тілько я, мов окаянний,
І день і ніч плачу
2. Порівняння
Б Кайданами міняються,
Правдою торгують.

3. Епітет
В І сонце не гріло б смердячого гною
На чистій, широкій, на вольній землі.

4. Гіпербола
Г І потече сторіками
Кров у синє море

5. Тавтологія


Т. Шевченко «Катерина»
1. «Катерину» Т. Г. Шевченко написав, коли проживав у Петербурзі з
А В. Жуковським;
Б І.  Сошенком;
В К. Брюлловим;
Г Є. Гребінкою.
2. З яким твором пов’язана поема «Катерина»?
А «Сердешна Оксана» Г. Квітки-Основ’яненка;
Б «Конотопська відьма» Г. Квітки-Основ’яненка;
В «Маруся» Г. Квітки-Основ’яненка;
Г «Українська мелодія» Є. Гребінки.
3. Яка подія згадується в епіграфі до поеми?
А дебют В. Жуковського зі збіркою поезій;
Б викуп Т. Шевченка з кріпацтва;
В поїздка в Україну;
Г правильні варіанти А і Б.
4. Визначте тему поеми:
А життя солдатів-москалів;
Б трагічна доля жінки-покритки;
В щасливе подружнє життя;
Г визвольні повстання.
5. Укажіть рядок, у якому події розташовані у правильній послідовності.
А Кохання Катрі з офіцером – від'їзд москаля народження позашлюбного сина – батьки виганяють Катерину з домупоневіряння дівчини у чужому країзустріч з москалем Іваном ­– зустріч Івася-підлітка з батьком самогубство Катерини;
Б кохання Катрі з офіцером – від'їзд москаля народження позашлюбного сина – батьки виганяють Катерину з домупоневіряння дівчини у чужому країзустріч з москалем Іваном ­– самогубство Катеринизустріч Івася-підлітка з батьком;
В кохання Катрі з офіцером народження позашлюбного сина – від'їзд москаля – батьки виганяють Катерину з домупоневіряння дівчини у чужому країзустріч з москалем Іваном ­– самогубство Катеринизустріч Івася-підлітка з батьком;
Г кохання Катрі з офіцером – батьки виганяють Катерину з дому – від'їзд москаля народження позашлюбного синапоневіряння дівчини у чужому країзустріч з москалем Іваном ­– самогубство Катеринизустріч Івася-підлітка з батьком;
6. Що взяла Катерина з собою, коли батьки вигнали її з дому?
А земельки з вишневого садочка;
Б засушену квітку;
В стрічку;
Г каблучку.
7. Хто дав Катерині шага?
А москалі;
Б чумаки;
В козаки;
Г музики.
8. Як ставиться автор до Катерини?
А засуджує її кохання;
Б намагається виправдати;
В схвалює почуття дівчини;
Г жаліє Катерину.
9. Яку рису обличчя маленький Івасик успадкував від батька та матері?
А кучеряве волосся;
Б повні вуста;
В блакитні очі;
Г чорні брови.
10. Катерина зустріла москаля вдруге
А навесні;
Б влітку;
В восени;
Г взимку.
11. Де залишила Катерина сина?
А на шляху;
Б під дубом;
В під тином
Г на порозі.
12. Куди йшов кобзар з маленьким Івасем?
А до Києва;
Б у Переяслав;
В на Запоріжжя;
Г у творі про це не сказано.


  


Немає коментарів:

Дописати коментар