вівторок, 7 квітня 2020 р.

 Прийменник  як службова частина мови
1. Назвати рядок, у якому всі прийменники — похідні.
А Біля, повз, поперед, назустріч, окрім;
Б кінець, із-за, через, навколо, після;
В коло, у зв'язку з, поперед, поміж, з-між;
Г З-під, серед, замість, близько, після.
2. Визначити рядок, у якому всі похідні прийменники утворилися шляхом поєднання двох і більше непохідних прийменників.
А Задля, попід, із-за;
Б углиб, з-поміж, зсередини;
В поряд з, попід, попри;
Г зверху, з-за, збоку, від.
3.Визначити рядок, у якому похідні прийменники утворені від прислівників. '
А Близько, вглиб, край, посеред;
Б навколо, навкруги, вздовж, упоперек;
В напередодні, окрім, замість, проміж;
Г назустріч, протягом, кінець, наперекір.
4.Визначити,у якому рядку прийменники не можуть виступати в ролі префіксів.
А в, при, за;
Б з, між, на;
В через, поміж, поряд;
Г від, під, по.
5. Виділене слово є прийменником у рядку
А Мій рідний край, тобі відомі всі мої бажання.
Б Перші орачі порушать ниву, поки напівсонну тополю збудить трактор край
села.
В Україна – край калини в полі, верби при річках та лелек у високості.
Г Не край мого серця, воно й так болить.
Д Вони боронилися і перемагали, падали і вставали, обороняючи свій край.

6. Яке речення не потребує редагування
А Він приїхав в шість годин.
Б В сім годин ми зустрінемося.
В Пробило шість годин.
Г Обідня перерва з другої до третьої.
Д Котра година? – Сім.
7. У якому реченні допущено помилку під час використання прийменників у та в
А Добре було у вересні та на початку жовтня.
Б Заглядає в шибку казка з сивими очима.
В За вікноїм в абрикосовому саду щось кричала хазяйка подвір’я.
Г В гору стежка твоя, Я спускаюсь з гори.
Д У двері хтось злегка постукав.
8.Установити відповідність між словосполученнями й смисловими відношеннями, на які вказують прийменники.

        А Прийти за півгодини;     
1 Відношення мети;
Б прибирати в класі;
 2 об'єктні відношення;
В приготуватися для складання твору;
3 просторові відношення;
Г підручник з математики.
4 часові відношення;
Д розмовляти з однокласником.
5 означальні відношення.
9. Установити відповідність між синонімічними прийменниками.
А Біля;
1 Упродовж
Б протягом;
2 слідом за;
В поряд;
3 близько;
Г навздогін;
4 між;
Д поміж.
5 поруч.

10. Виписати лише ті сполучення слів, до яких входять непохідні прийменники з іменниками.
З/верху над землею — перекидатись з/верху/на/верх. Гуляти з/ранку — сидіти з/ранку до ночі. Вріс у/глиб — йти в/глиб гаю. Вирушати в/друге село — сниться в/друге.
11.Відновити словосполучення, дібравши потрібний прийменник і поставивши іменник у відповідному відмінку. Визначити вид прийменників за походженням.
1 Іти, дорога.
2 Сидіти, стіл.
3 Запитати, зустріч.
4 Знаходитися, вулиця.
12. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні 
Зібралося (1)кілька (2)десятків сівачів і стільки ж борін; по батьківському наказу(3)порозсівали (4)невіяне зерно (5)по неораних стернях.
А числівник
Б дієприкметник (як форма дієслова)
В прийменник
Г дієслово
Д прикметник
E іменник




Немає коментарів:

Дописати коментар