Тема: Василь
Симоненко “Цар Плаксій і Лоскотон”
Дійові особи казки. Різний
спосіб життя
та поведінки..
Мета:
Закріпити знання про авторську казку,
ознайомити учнів із різницею між
віршованою
та прозовою мовами; розвивати навички
виразного читання, уміння систематизувати
прочитаний матеріал, спостережливість,
акторські здібності;
виховувати
толерантність у ставленні до інших
людей та повагу до їх здібностей .
Тип
уроку: урок з елементами театралізації.
Обладнання:
виставка книг Василя Симоненка, його
портрет, аудіозапис пісні
«Виростеш
ти, сину» на слова В.Симоненка.
Зміст
уроку
I
етап уроку – організаційний ( вмикається
музика).
II
етап вивчення нового матеріалу.
-
Чи знайома вам ця пісня? Чи знаєте автора
тексту?
Знайомство з
письменником.
Образна
розповідь учителя про Василя Симоненка
з демонстрацією фотографій.
Читання
статті підручника.(Хрестоматія, стор.273)
Василь
Симоненко – поет, тому й казки для свого
синочка він писав не прозовою, а
віршованою
мовою.
-
Чим, на ваш погляд, віршована мова
відрізняється від прозової? Що мав на
увазі
польський
літературознавець Ян Парандовський,
порівнюючи прозову мову із
звичайною
ходою людини, а віршовану – із танцем?
(Учні мають зробити
самостійні
висновки: віршованій мові притаманний
ритм).
III Етап
театралізації.
Підготовча
робота у мікрогрупах: шість
учнівських груп повинні самостійно
розподілити
між собою ролі за здібностями – акторів,
художника-декоратора,
режисера-постановника,
композитора. Завдання групам –
інсценізувати фрагмент казки Василя
Симоненка “Цар Плаксій і Лоскотон”.
(Застосовано метод творчого розвитку
особистості МКС, метод конкретної
ситуації, який розвиває учнівські
здібності до аналізу нетрадиційний
виробничих завдань, самостійного їх
формування, а також метод рольової гри).
Попередня
робота з текстом: читання
вголос, аналіз тексту.
-
Дайте загальну влучну характеристику
царству Плаксія.
-
Розшифруйте характери членів царської
родини відповідно за їхніми іменами.
-
Якими ви уявляєте мешканців царства?
-
Який настрій панував у країні? Чи
щасливими були її громадяни?
-
З яким виразом обличчя вони ходили по
вулицях? (Продемонструйте)
-
Якою була їх постава? (Продемонструйте)
-
Що вирізняло Лоскотона з-поміж інших
мешканців царства?
-
Зачитайте портрет Лоскотона. Як він
зодягався?
-
За що не любили Лоскотона цар та його
посіпаки?
-
До якої підлості вдався цар Плаксій,
щоб упіймати Лоскотона?
-
Чи випадково автор віроломного, як змія,
капітана охрестив Макакою?
-
Який прихований зміст цього імені?
-
Чому навіть жаби булькнули від ганьби
у воду на весіллі Макаки та Нудоти?
-
Чим огидне було це весілля? Невже лише
відсутністю радощів?
-
Хто, чому і як звільнив Лоскотона?
-
Яким чином Лоскотон “розвалив поганський
трон”?
Робота
в мікрогрупах – постановка, репетиція,
часткові проби.
IV
Підсумок уроку. (Доброзичлива
кваліфікована оцінка учителем досягнень
учнів, обов’язкове підбадьорення їх)
V
Домашнє завдання: продовжити роботу
над проектом інсценізації фрагменту
казки,
підготувати відповідні елементи
декорації та костюмів для творчого
звіту
групи
на наступному уроці.
Немає коментарів:
Дописати коментар