вівторок, 22 березня 2016 р.

Тема: Василь Симоненко “Цар Плаксій і Лоскотон” Дійові особи казки. Різний
спосіб життя та поведінки..

Мета: Закріпити знання про авторську казку, ознайомити учнів із різницею між
віршованою та прозовою мовами; розвивати навички виразного читання, уміння систематизувати прочитаний матеріал, спостережливість, акторські здібності;
виховувати толерантність у ставленні до інших людей та повагу до їх здібностей .
Тип уроку: урок з елементами театралізації.

Обладнання: виставка книг Василя Симоненка, його портрет, аудіозапис пісні
«Виростеш ти, сину» на слова В.Симоненка.
Зміст уроку
I етап уроку – організаційний ( вмикається музика).
II етап вивчення нового матеріалу.
- Чи знайома вам ця пісня? Чи знаєте автора тексту?
Знайомство з письменником.
Образна розповідь учителя про Василя Симоненка з демонстрацією фотографій.
Читання статті підручника.(Хрестоматія, стор.273)
Василь Симоненко – поет, тому й казки для свого синочка він писав не прозовою, а
віршованою мовою.
- Чим, на ваш погляд, віршована мова відрізняється від прозової? Що мав на увазі
польський літературознавець Ян Парандовський, порівнюючи прозову мову із
звичайною ходою людини, а віршовану – із танцем? (Учні мають зробити
самостійні висновки: віршованій мові притаманний ритм).
III Етап театралізації.
Підготовча робота у мікрогрупах: шість учнівських груп повинні самостійно
розподілити між собою ролі за здібностями – акторів, художника-декоратора,
режисера-постановника, композитора. Завдання групам – інсценізувати фрагмент казки Василя Симоненка “Цар Плаксій і Лоскотон”. (Застосовано метод творчого розвитку особистості МКС, метод конкретної ситуації, який розвиває учнівські здібності до аналізу нетрадиційний виробничих завдань, самостійного їх формування, а також метод рольової гри).
Попередня робота з текстом: читання вголос, аналіз тексту.
- Дайте загальну влучну характеристику царству Плаксія.
- Розшифруйте характери членів царської родини відповідно за їхніми іменами.
- Якими ви уявляєте мешканців царства?
- Який настрій панував у країні? Чи щасливими були її громадяни?
- З яким виразом обличчя вони ходили по вулицях? (Продемонструйте)
- Якою була їх постава? (Продемонструйте)
- Що вирізняло Лоскотона з-поміж інших мешканців царства?
- Зачитайте портрет Лоскотона. Як він зодягався?
- За що не любили Лоскотона цар та його посіпаки?
- До якої підлості вдався цар Плаксій, щоб упіймати Лоскотона?
- Чи випадково автор віроломного, як змія, капітана охрестив Макакою?
- Який прихований зміст цього імені?
- Чому навіть жаби булькнули від ганьби у воду на весіллі Макаки та Нудоти?
- Чим огидне було це весілля? Невже лише відсутністю радощів?
- Хто, чому і як звільнив Лоскотона?
- Яким чином Лоскотон “розвалив поганський трон”?
Робота в мікрогрупах – постановка, репетиція, часткові проби.
IV Підсумок уроку. (Доброзичлива кваліфікована оцінка учителем досягнень учнів, обов’язкове підбадьорення їх)
V Домашнє завдання: продовжити роботу над проектом інсценізації фрагменту
казки, підготувати відповідні елементи декорації та костюмів для творчого звіту
групи на наступному уроці.



Немає коментарів:

Дописати коментар