вівторок, 22 березня 2016 р.

Тема: Літературні казки. І. Франко “ Фарбований лис”. Виразне читання казки
в дійових особах.

Мета: ознайомити учнів із змістом казки, поняттям літературної казки, навчити
дітей виразно та інтонаційно гнучко читати твір; розвивати навички виразного читання, риторичні здібності; виховувати взаємоповагу.


Тип уроку: урок фрмування умінь та навичок.

Зміст уроку

I Організаційний етап.
II Перевірка домашнього завдання:
Усне повідомлення про інтонацію з рецензією на відповідь товариша.
III Актуалізація опорних знань
Тест
1.Існують такі засоби виразного читання:
а) Логічний наголос, пауза, інтонація, темп;
б) голос, сила голосу , гнучкість голосу;
в) приємна зовнішність, хороший настрій, особливі вміння.
2.Вирізняють такі види інтонації:
а) приємна, неприємна, огидна;
б) розповідна, питальна, спонукальна, перелічувальна;
в)заспокійлива, дратівлива, помірна.
3.Вимоги до читанн творів різних жанрів…
а) однакові;
б) частково подібні;
в) абсолютно різні.
4.Казка читається …
а) питальною інтонацією;
б)спонукальною інтонацією;
в) розповідною.
5. Казка читається …
а) середнім темпом;
б)повільним темпом;
в)швидким темпом.
6.Тон читання казки має бути…
а)упевненим , немов у творі зображено цілком достовірні факти;
б) невпевненим, мовляв, казкові події – цілковита вигадка.
в) скептичним, адже всі події в казках – нісенітниця для маловірів.
7.Фантастичні моменти передаються…
а)дуже голосно, щоб привернути до них особливу увагу читача;
б)дуже тихо, щоб спонукати читача перечитати фрагмент казки самостійно;
в) притишено, неначе ви довіряєте читачам цілком правдиву, але секретну
інформацію.
8.Зупинка голосу на тих місцях, де немає розділового знака, називається…
а) пунктуаційною паузою;
б)випадковою;
в)логічною.
9.Вимовлення важливого слова в мовленнєвому такті з трохи більшою силою голосу називається …
а) граматичним наголосом;
б)орфографічним наголосом;
в)логічним наголосом.
10.Логічний наголос виділяє…
а) звук у слові;
б)слово у мовленнєвому такті;
в)речення у тексті.
11.Точно, правильно передати зміст і настрій художнього твору допомагає….
а) зосередженість на тексті;
б) чітка вимова голосних та приголосних;
в) інтонація.
12 Риторика – це..
а) країна красномовства;
б) правила красномовства;
в ) мистецтво красномовства.
IV Етап вивчення нового матеріалу
Риторична розминка (На вимову голосних та приголосних звуків, на силу та
гнукість голосу).
Самостійна робота з підручником - пошук відповіді на запитання “Чим
відрізняється народна казка від літературної?”
Читання казки “Фарбований лис”, поетапний аналіз змісту казки, складання
партитури фрагменту.
Читання за партитурою.
Наприклад:
- Прочитайте перші два абзаци казки.
- Що ви дізналися про Лиса Микиту?
- Якою інтонацією слід читати цей уривок?
- Яким темпом варто його читати? Чому?
- Підкресліть слова, читання яких потребує певних відтінків інтонації.
- Знайдіть слова, які доцільно читати притишеним голосом, розповідною
інтонацією з відтінком іронії.
- //-//-//-// притишеним голосом, перелічувальною інтонацією з скептичним
відтінком
- //-//-//-// гучним голосом , розповідною інтонацією з відтінком кепкування.
- Складіть партитуру фрагменту.
- Спробуйте прочитати перше речення з різними відтінками інтонації. (Зокрема,
слова “хитрий-прехитрий” – тоном притишеним з відтінком захоплення,
скепсису, іронії, глузування, страху).
- Який із продемонстрованих відтінків інтонації найвлучніше передає авторський
задум про характер Лиса Микити?
V Закріплення вивченого.
Виберіть уривок з казки на свій розсуд і підготуйтеся до виразного читання за
самостійно складеною партитурою.
VI Підсумок уроку, оцінювання навчальних досягнень учнів на уроці.
VII Домашнє завдання: виразно читати казку І.Франка “Фарбований лис”.


Немає коментарів:

Дописати коментар