Тема:
Літературні казки. І. Франко “ Фарбований
лис”. Виразне читання казки
в
дійових особах.
Мета:
ознайомити учнів із змістом казки,
поняттям літературної казки, навчити
дітей
виразно та інтонаційно гнучко читати
твір; розвивати навички виразного
читання, риторичні здібності; виховувати
взаємоповагу.
Тип
уроку: урок фрмування умінь
та навичок.
Зміст
уроку
I
Організаційний етап.
II
Перевірка домашнього завдання:
Усне
повідомлення про інтонацію з рецензією
на відповідь товариша.
III
Актуалізація опорних знань
Тест
1.Існують
такі засоби виразного читання:
а)
Логічний наголос, пауза, інтонація,
темп;
б)
голос, сила голосу , гнучкість голосу;
в)
приємна зовнішність, хороший настрій,
особливі вміння.
2.Вирізняють
такі види інтонації:
а)
приємна, неприємна, огидна;
б)
розповідна, питальна, спонукальна,
перелічувальна;
в)заспокійлива,
дратівлива, помірна.
3.Вимоги
до читанн творів різних жанрів…
а)
однакові;
б)
частково подібні;
в)
абсолютно різні.
4.Казка
читається …
а)
питальною інтонацією;
б)спонукальною
інтонацією;
в)
розповідною.
5.
Казка читається …
а)
середнім темпом;
б)повільним
темпом;
в)швидким
темпом.
6.Тон
читання казки має бути…
а)упевненим
, немов у творі зображено цілком достовірні
факти;
б)
невпевненим, мовляв, казкові події –
цілковита вигадка.
в)
скептичним, адже всі події в казках –
нісенітниця для маловірів.
7.Фантастичні
моменти передаються…
а)дуже
голосно, щоб привернути до них особливу
увагу читача;
б)дуже
тихо, щоб спонукати читача перечитати
фрагмент казки самостійно;
в)
притишено, неначе ви довіряєте читачам
цілком правдиву, але секретну
інформацію.
8.Зупинка
голосу на тих місцях, де немає розділового
знака, називається…
а)
пунктуаційною паузою;
б)випадковою;
в)логічною.
9.Вимовлення
важливого слова в мовленнєвому такті
з трохи більшою силою голосу називається
…
а)
граматичним наголосом;
б)орфографічним
наголосом;
в)логічним
наголосом.
10.Логічний
наголос виділяє…
а)
звук у слові;
б)слово
у мовленнєвому такті;
в)речення
у тексті.
11.Точно,
правильно передати зміст і настрій
художнього твору допомагає….
а)
зосередженість на тексті;
б)
чітка вимова голосних та приголосних;
в)
інтонація.
12
Риторика – це..
а)
країна красномовства;
б)
правила красномовства;
в
) мистецтво красномовства.
IV
Етап вивчення нового матеріалу
Риторична
розминка (На вимову голосних та
приголосних звуків, на силу та
гнукість
голосу).
Самостійна
робота з підручником - пошук відповіді
на запитання “Чим
відрізняється
народна казка від літературної?”
Читання
казки “Фарбований лис”, поетапний
аналіз змісту казки, складання
партитури
фрагменту.
Читання
за партитурою.
Наприклад:
-
Прочитайте перші два абзаци казки.
-
Що ви дізналися про Лиса Микиту?
-
Якою інтонацією слід читати цей уривок?
-
Яким темпом варто його читати? Чому?
-
Підкресліть слова, читання яких потребує
певних відтінків інтонації.
-
Знайдіть слова, які доцільно читати
притишеним голосом, розповідною
інтонацією
з відтінком іронії.
-
//-//-//-// притишеним голосом, перелічувальною
інтонацією з скептичним
відтінком
-
//-//-//-// гучним голосом , розповідною
інтонацією з відтінком кепкування.
-
Складіть партитуру фрагменту.
-
Спробуйте прочитати перше речення з
різними відтінками інтонації. (Зокрема,
слова
“хитрий-прехитрий” – тоном притишеним
з відтінком захоплення,
скепсису,
іронії, глузування, страху).
-
Який із продемонстрованих відтінків
інтонації найвлучніше передає авторський
задум
про характер Лиса Микити?
V
Закріплення вивченого.
Виберіть
уривок з казки на свій розсуд і підготуйтеся
до виразного читання за
самостійно
складеною партитурою.
VI
Підсумок уроку, оцінювання навчальних
досягнень учнів на уроці.
VII
Домашнє завдання: виразно читати казку
І.Франка “Фарбований лис”.
Немає коментарів:
Дописати коментар