Дієслово як частина мови
7 клас
Початковий рівень (завдання по 0,5 бала)
1. Дієслово - це частина мови, яка:
а) виражає ознаку дії, предмета чи іншої ознаки;
б) означає дію або стан предмета;
в) означає назву предмета;
г) означає назву ознаки предмета або його приналежності.
2. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова записані в неозначеній формі:
а) робити, сидить, читала;
б) світає, співають, світить;
в) писати, читати, малювати;
г) дивитися, розмовляти, слухає.
3. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:
а) читав, малюю, буду вчити;
б) проводити, прочитав, глянула;
в) вивчати, привітав, говорити;
г) казати, принести, ворушиться.
4. Вкажіть рядок, у якому всі дієслова доконаного виду:
а) пообіцяла, стояли, доказати;
б) падало, мріяв, вміти;
в) люблю, думав, відпочивати;
г)прочитав, відвідала, забули.
5. Позначити рядок, у якому не всі слова належать до форм дієслова.
а) Працював би, купують, заспіваймо.
б) Будемо говорити, обступаючи.
в) Розуміючи, надісланий, ховаючи.
г) Учити, навчивши, учення.
6. Позначити рядок, у якому всі дієслова є інфінітивами.
а) Охопити, побачити, ішов.
б) Говорити, спати, сміятися.
в) Сидіти, наїжачитися, діждалися.
г) Малювала, стежити, махати.
Середній рівень (завдання по 1 балу)
7. Установити відповідність між дієсловами та їх видо-часовими формами.
А Доконаний вид, майбут- 1 Буду в'язати.
ній час. 2 Перечитав.
Б Недоконаний вид, май- 3 Працюватимемо.
бутній час. 4 Змалюю.
В Доконаний вид, мину- 5 Підписав,
лий час. 6 Зроблю.
8. Установити відповідність між дієсловами та їх часовою формою.
А Минулий. 1 Сподіватимусь, буде малювати.
Б Теперішній. 2 Відпочинеш, полечу.
В Майбутній. З Працюють, ігнорує.
4 Сконала, допомогли.
5 Відвідав, утекли.
9. Установіть відповідність:
Форма дієслова |
Приклади |
1.Дієприкметник |
А) пригорнулася, запитаю, зігріюся, інтонував |
2. Інфінітив |
Б) формуючи, спланувавши, мріючи, придумавши |
3.Особові дієслова |
В) ілюстрований, зшита, крокуючий, омріяне |
4.Безособові дієслова |
Г) краяти, кипіти, зашуміти, лукавити |
5. Дієприслівник |
Д) світає, хмариться, виготовлено, розпитано |
|
Е) заплутаний, зректися, пригадавши, іти |
Достатній рівень (завдання по 1, 5 бала)
10. Утворіть видові пари від дієслів:
вигадувати, запитати, припиняти, вчити, гукати, зупиняти.
11. Списати речення, визначити синтаксичну роль інфінітива в реченні.
Уміння слухати – важлива риса співрозмовника.
Високий рівень ( 3 бали)
Випишіть дієслова з тексту, визначте їх особу, вид, час, число.
Ліс ще дрімає в передранішній тиші. Непорушно стоять дерева. Тихо навкруги. Лиш де-не-де прокинеться пташка, непевним голосом обізветься із свого затишку. Ліс ще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно то зблідне, наче від жаху, то спалахне сяйвом, немов від радощів. Небо міниться, небо грає усякими барвами, блідим сяйвом торкає вершечки чорного лісу…
Зразок:
Дрімає – ІІІ ос., одн., теп. час, недок. вид.
Немає коментарів:
Дописати коментар