Граматичні помилки
1. Граматичну помилку допущено
в рядку
А декілька офіцерів
Б найбільш новіший
В ста
п’ятьма метрами
Г докладно розповіси
2. Граматичну помилку допущено
в рядку
А
позначитися на звучанні хору
Б знатися на
джазовій музиці
В опанувати складний
інструмент
Г
наслідувати великому піаністу
Д вибачити їй
невдале виконання
3. Граматичну помилку допущено
в рядку
А моє день
народження
Б більш досконалий
В почнім опрацювати
Г
п’ятьмастами волонтерами
Д соковитих абрикосів
4. Граматичну помилку допущено
в рядку
А найвідоміші скульптури
Б більш цікавіший
сюжет
В тонший від
паперу
Г найменш привабливі
ціни
Д
зрозуміліше пояснення
5. Граматичну помилку допущено
в рядку
А порада вчителя
Б посада
керівника
В нові
паспорта
Г давній сусіда
6. Граматичну помилку допущено
в рядку
А обрати
нелегкий шлях
Б запобігати
руйнування
В захворіти
на бронхіт
Г відправити
листа
7. Граматичну помилку допущено в рядку
А милуватися
чудовим світанком
Б дивуватися
з його поведінки
В
стосуватися моїх приятелів
Г
наслідувати відомій актрисі
8. Граматичну помилку допущено
в рядку
А сто
кілограмів
Б незручних
туфель
В книжкова
ярмарка
Г запалення легень
9.Граматичну помилку допущено
в реченні
А Відповідь потрібно
надіслати не пізніше, ніж за 10 днів до наради.
Б Ви дієте всупереч
наших пропозицій.
В Вам
потрібно більш відповідально ставитися до роботи.
Г Маршрут обслуговують
чотири автобуси.
Д Тут ви матимете
консультації з усіх питань.
10. Граматичну помилку
допущено в реченні
А
Розгляньмо зроблені висновки автором нового підручника з історії
України.
Б Усі зусилля
Ярослав спрямував на посилення єдності, централізації держави, її європеїзацію.
В Козацькі
ватажки спромоглися на значні успіхи
Г
Сучасники Скоропадського й історики констатують певне економічне відродженняУкраїни
в добу гетьманату.
Д
Духовне життя в період «хрущовської відлиги» характеризується непослідовністю й
суперечливістю реформ.
11. Граматичну помилку допущено в реченні
А Щовища
культура народу, духовна та матеріальна, то вища й міцніша позиція його мови.
Б Відомо,
що творча своєрідність художника найповніше виявляється в його книгах.
В Коли маєш
дар, успадкований від матері, від рідного народу, то обов’язок твій — народові його
й повернути.
Г Остап
Вишня палко захоплювався та змальовував на
сторінках своїх творів дивовижну українську природу.
Д Коли
заповіт Альфреда Нобеля оприлюднили, виникли найсуперечливіші чутки та судження.
12. Граматичну помилку допущено в реченні
А
У п’єсах Шекспіра «Гамлеті» та «Королі Лірі» порушено вічні проблеми буття.
Б Прототипом
Нори в «Ляльковому домі» Ібсена є письменниця Лаура Кілер.
В
Молодих сучасників вже не влаштовувала якість освіти, оскільки більшість випускників після закінчення престижних навчальних закладів залишалася
без роботи.
Г
Листя горобини із зеленого стало жовтим, так що його важко було відрізнити від ягід.
Д
Якщо пошукаєш у книгах мудрості, то знайдеш велику користь для душі своєї.
А
Письменник прагнув розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.
Б Першим
розповів європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та історик Геродот.
В Працюючи з
художнім словом, Емма Андієвська виходить за рамки стандарту й буденщини.
Г
За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко
робив замальовки пам’яток української історії й архітектури.
Д У
людства завжди були й будуть питання, на які воно, вочевидь, відповіді не
знайде ніколи.
14.Дотримано
норми узгодження прикметника з іменником у рядку
А
рожеве фламінго
Б
прудке кенгуру
В
учена ступінь
Г
високий насип
15.Граматично правильне продовження речення «Перебуваючи на екскурсії в Холодному Яру, ...» наведено в рядку
А
хлопців зацікавили розлогі столітні дуби.
Б
сповнюєшся дивовижною силою козацького краю.
В
запам’яталося місце освячення гайдамацької зброї.
Г
нас здивував таємничий Мотронинський монастир.
Д
нам розповіли про історію написання роману «Залишенець».
16. Граматично правильне продовження речення «Вибираючи
стиль одягу, ...» наведено в рядку
А людині притаманно прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд.
Б досить
просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ.
В
не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків.
Г зовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням.
Д ми
хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.
17. Помилково утворено форму ступеня порівняння
прикметника в реченні
А Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той,
що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало.
Б
Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші
відкриття в дослідників ще попереду.
В
Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на
планеті, там побувало лише три людини.
Г
На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Поліп сягнули найрекорднішої
глибини - 10 916 метрів.
Д
Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один із найвідоміших режисерів
Джеймс Кемерон.
18.Граматично правильне речення можна
утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, ...» додати
А екскурсоводом було наведено невідомі факти про
неї.
Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.
В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.
Г наші знання з історії були дуже доречними.
Д це чудова можливість поринути в минуле.
19. Граматично
правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими
пісками, ...» додати
А нас вражала неповторна краса степової природи.
Б стан нашого здоров’я значно покращився.
В було зроблено багато цікавих фотографій.
Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.
Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.
20. Граматично правильне
речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм, ...» додати
А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.
Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.
В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.
Г із радістю знову перечитується художній твір.
21. НЕ ПОТРЕБУЄ
редагування речення
А
Як діяти, якщо ви зазнали поразки: гучно хлопнути дверима й піти себе жаліти чи
ціленаправлено працювати далі?
Б
На щастя, поруч завжди опиняться чутливі люди, які витруть ваші сльози, дадуть
не лише паперову салфетку, а й слушну пораду.
В
Саме тоді варто зрозуміти: хватить рюмсати, нарікати на оточуючий сні г ти
займатися саморуйнуванням!
Г
Подолати життєві негаразди допоможе усердна робота над залагодженням проблем, а
не посипання голови пеплом.
Д
Пройшовши такі життєві етапи, розумієш, що найбільший успіх - це поро мога над
собою.
22. Граматичну помилку допущено в
реченні
А Коли ми проходили повз вежу, годинник
пробив шосту.
Б
На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.
В
Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.
Г
Годинник пробив шосту, а ми тільки проходили повз вежу.
Д
Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину.
23. Неправильно побудовано речення
А
Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.
Б
Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.
В
Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.
Г
Створюючи виставу, режисер суттєво
осучаснив текст класичної п’єси.
24. Граматично правильне закінчення
речення «Читаючи «Зачаровану Десну» Довженка...»
А
збагачується ваше мовлення.
Б
ви збагачуєте своє мовлення.
В
звертається увага на багатство мови.
Г
вас зацікавлять багато епізодів.
Д
перед нами постає світ дитинства.
25. Граматично правильне продовження
речення «Обираючи стиль одягу, ...» в рядку
А
витрачається багато часу.
Б
велике значення має колір.
В
зважайте на певні норми.
Г
ваш гардероб має залежати від погоди.
Д
підкреслюється індивідуальність.
26.
Граматичну помилку допущено в реченні
А
Листки, кружляючи й шарудячи, падають додолу.
Б
Читаючи цей роман, у моїх очах з’явилися сльози.
В
Дівчина йшла по дорозі, весело наспівуючи бадьору пісеньку.
Г
Безмежно зрадівши, Оксана закружляла в танку.
Д
Відшукавши в Інтернеті інформацію, я зміг підготувати доповідь.
27.
Граматична помилка допущена в реченні
А
Коли світило яскраве сонце, я вийшов з дому.
Б
Яскраве сонце засліпило мене, коли я виходив з дому.
В
Виходячи з дому, я мружився від яскравого сонця.
Г
Коли я виходив з дому, мене засліпило яскраве сонце.
Д
Виходячи з дому, мене засліпило яскраве сонце.
28.Позначте речення, яке потребує
редагування:
А Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом
здіймаючись угору.
Б Сидячи на березі річки, милуюся її повільною
течією.
В Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.
Г
Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.
Д За таких обставин не будемо сидіти склавши
руки.
29. Потребує
редагування речення
А Формуючи завдяки спорту міцні м’язи, людина
вдосконалює своє тіло.
Б Спорт загартовує й характер, виховуючи
наполегливість і силу волі.
В Тренуючи різні групи м’язів, не забувай розвивати
й свій інтелект.
Г Зміцнівши фізично, завжди ставай на захист слабших
за тебе.
Д Попрацювавши на різних тренажерах, спорт стане ще
більш корисним.
30.Редагування потребує речення
А Урахувавши досвід попередників, можеш уникнути
багатьох помилок.
Б Довідавшись про щось першим, обов’язково поділюся
з друзями.
В Будь готовий до труднощів і зневіри, будуючи повітряні
замки.
Г Розв’язуючи задачу, спочатку вона здалася мені
дуже складною.
Д Усвідомлюючи наслідки власних учинків, дій
відповідально.
31. Помилку у творенні форми ступеня
порівняння прикметника допущено в рядку
А
якнайглибший, менш високий, найсолодший
Б
солоніший, найбільш привабливий, щонайкороткий
В
найпотрібніший, найбільш гострий, менш смачний
Г
найменш брудний, щонайкращий, більш доцільний
Д
більш дотепний, найменш вдалий, найвідважніший
32. Граматично
правильне речення утвориться, якщо до частини «Вітаємо зі син том...» додати
частину, наведену в рядку
А Першим вереснем
Б Першим вересням
В Першого вересня
Г Першим вересня
34.
Граматичну
помилку допущено в словосполученні
А
завдати горя
Б
вибачте мене
В
навчатися малювання
Г
відповідно до закону
35. Неправильно побудовано речення
А
Пам’ятайте: відвідувати стоматолога треба не рідше, ніж двічі на рік.
В
Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.
В
Видавці звернули увагу на те, що історії про Поттера цікавлять не
тільки дітей.
Г
Серед працедавців є такі, що залюбки приймуть до колективу амбітного студента.
36. Граматичну помилку допущено в
реченні
А
Будь ласка, перебуваючи на вокзалі, намагайтеся не смітити.
Б
Перебуваючи на вокзалі, просимо вас не смітити.
В
Не смітіть, перебуваючи на вокзалі.
ГПросимо вас не
смітити на вокзалі.
Д
Будь ласка, не смітіть, коли ви перебуваєте на вокзалі.
37. Граматичну помилку допущено у
варіанті
А
декілька офіцерів
Б
найбільш новіший
В ста п’ятьма
метрами
Г
докладно розповіси
38. НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення
А
Працюючи над романом «Музей покинутих секретів», Оксана Забужко переглянула
велику кількість архівних джерел.
Б Згадуючи своє
дитинство, Юрій Андрухович щемливо змальовує його а романі «Таємниця».
В
Прагнучи етнографічної точності, письменниця Марія Матіос заглиблюється в побут
і духовність гуцулів.
Г
Читаючи роман Івана Багряного «Тигролови», виразно вимальовується постать
Григорія Многогрішного.
39. Граматично правильно утворено
словосполучення
А розпочнеться в четвертій годині
Бзустрінемося за
чверть дев’ята
В тренувалися до пів сьомої години
Г
без чверті шість
40. НЕПРАВИЛЬНИМ є запропонований у
дужках варіант рядка
А
відповідно до Конституції (за Конституцією)
Б
багатий кам’яним вугіллям (багатий на кам’яне вугілля)
В
на вимогу прокуратури (по вимозі прокуратури)
Г
берегти на всякий випадок (берегти про всяк випадок)
Д
розумітися в оподаткуванні (розумітися на оподаткуванні)
41.
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А
пане Костянтине
Б
восьмидесяти років
В
для всіх дослідників
Г
візьмімо участь
42. Граматичну помилку допущено в рядку
А
найвідоміші скульптури
Б
більш цікавіший сюжет
В
тонший від паперу
Г
найменш привабливі ціни
Д
зрозуміліше пояснення
43.
Неправильно утворено форму слова у варіанті
А
морських узбережжів
В
хочуть навчатися
Б
на твоєму моніторі
Гзгідно
з постановою
44. Неправильно
побудовано речення
А
Пам’ятайте: відвідувати стоматолога треба не рідше, ніж двічі на рік.
Б
Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.
В
Поступ від недосконалих до довершених технологій забирає не одне сторіччя.
Г
Видавці звернули увагу на те, що історії про Поттера цікавлять не тільки дітей.
45.
Граматично правильне закінченим речення «Приїхавши до Криму, ...»
А
мене відразу захопив п'янкий аромат олеандрів.
Б
перед вами раптово розпростерлося лазурове море.
В
дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.
Г
згадуються прекрасні поезії Адама Міцкевич
46.
Помилку допущено
в рядку
А
сама вигідна угода
Г
піклуватися про матір
Б
більший за нього
Д
засіб для відбілювання
В
згідно з інструкцією
47. Граматичну помилку допущено в
реченні
А
Наполегливо тренуючись, нас не полишає віра в перемогу.
Б
Ми наполегливо тренуємося, і нас не полишає віра в перемогу.
В
Нас не полишає віра в перемогу, бо ми наполегливо тренуємося.
Г
Ми наполегливо тренуємось, і тому нас не полишає віра в перемогу.
Д
Якщо будемо наполегливо тренуватися, ми переможемо.
48.Правильно поєднано іменники з
числівниками в рядку
А
п’ять з половиною кілограм
Б
три стола
В
півтора сантиметри
Г
чотири художники
Д
п’ять цілих і сім десятих тонн
49. Неправильно
побудовано словосполучення
А неправильна відповідь
Б приймати участь
В наполягати на своєму
Г відчинити двері
Д провести захід
50.
Позначте речення, яке потребує редагування:
А
Інформацію про надходження нових товарів можна отримати у
продавця-консультанта.
Б
Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.
В
Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.
Г
У неділю магазин працює з десятої години.
Д
На нашому масиві відкрито новий супермаркет.
51.
Позначте речення, яке потребує редагування:
А
Дозвольте оголосити порядок денний.
Б
Пропозицію прошу внести до протоколу.
В
Хочу подякувати учасників круглого столу.
Г
Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
52. Правильно вжито дієслівну форму в реченні
А Ходімте швидше на вершину цієї гори!
Б Ідемте до найближчої тролейбусної
зупинки!
В Багато хто поміте недоліки цього
видання.
Г Обов’язково дасиш мені свою електронну
адресу.
Д Почнімо перегляд газети із заголовків.
53. Граматичну помилку допущено в
словосполученні
А шпиняти одне одного
Б по висновку лікаря
В запобігти лихові
Г гострий біль
54. Редагування потребує одна із синонімічних
сполук у рядку
А згадати між іншим / принагідно згадати
Б упродовж місяця / на протязі місяця
В дотепер не з’ясовано / досі не
з’ясовано
Г насамперед знати / передусім знати
Д знайти без зволікань / знайти негайно
55. Граматичних помилок немає в реченні
А На цьому питанні я зупинюсь більш
конкретніше.
Б У дослідника в колекції було більше на
одинадцять рідкісних матеріалів. В Це сама відповідальна задача.
Г Зайдіть до мене після десяти годин
ранку.
Д Та біль переслідувала його всюди.
56. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А звільнити від посади
Б за розпорядженням адміністрації
В проживати по адресу
Г розпочати роботу в вісім годин
Д провести міроприємство
57. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А по вказівці директора
Б працювати по сумісництву
В з багатьох причин
Г виконати по всіх правилах
Д згідно до розпорядження
58. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А по багатьох причинах
Б ввести в склад команди
В поставити у приклад
Г згідно з розпорядженням директора
Д по дорученню групи
59. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А піклуватися про матір
Б дякую вас
В пам’ятник Тараса Шевченка
Г заходи по поліпшенню
Д оплачувати за проїзд
60. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А вступити в посаду
Б біля вісімдесяти відсотків
В раз у місяць
Г всупереч власного бажання
Д розпочати роботу о восьмій годині
61. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А книга за редакцією професора Петренка
Б спричинили до війни
В відповідно з рішенням
Г взявся за роботу
Д читаю на англійській мові
62. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А нарада по безпеці в Європі
Б за будь-яких обставин
В заявляти у весь голос
Г у час громадянської війни
Д стати у весь зріст
63. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А
по рецепту лікаря
Б жити на Україні
В розумітися на музиці
Г піти за хлібом
Д прийти до висновку
64. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А згідно наказу
Б прийти пів другої
В більше всього імпонувати
Г на порядку денному
Д поставити у приклад
65. Граматичну норму не порушено в
словосполученні
А зрікатися від ідеалів
Б порівнювати до минулого
В дбати за справедливість
Г одружуватись на дівчині
Д твори релігійної тематики
66. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А познімали пальта
Б у чистім полі
В
найбільш новіший
Г стежачи за дітьми
67. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А тривалих подорожів
Б менш досвідчений пілот
В на твоїм моніторі
Г хочуть долучитися
68. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А їздити по понеділкам
Б вісім десятих кілограма
В виголосить промову
Г задля спільної вигоди
69. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А два студенти
Б самий головний
В сімома голосами
Г віддаси потім
70. Неправильно утворено форму слова у варіанті
А познімали пальта
Б великих відкрить
В стежачи за дітьми
Г упродовж доби
71. Граматичну помилку допущено в реченні
А Князь Святослав був мудрим і хоробрим
полководцем.
Б Козаки були озброєні пістолями й
мушкетами.
В Авторами стрілецьких пісень часто є невідомі
поети й композитори.
Г У полон узяли двох генералів й один
документ.
72. Граматичну помилку допущено в реченні
А Оксана довго міркувала, що подарувати
сестрі на день народження.
Б Учень, який ретельно підготував
доповідь, успішно відповів на всі запитання.
В Можна сподіватися на те, що концерт
ПатрісіїКаас в Україні ще відбудеться.
Г
Водій автобуса сказав пасажирам, які щойно зайшли, що оплатіть проїзд.
Д У виступі головним було те, що
демократичні цінності слід відстоювати.
73. Граматичну помилку допущено в реченні
А Портретисти прагнуть відтворити
настрій і почуття людини.
Б Крим дуже сподобався поетові та
присвятив йому багато віршів..
В Музика здатна пробудити в нас і
веселі, і похмурі емоції.
Г Актриса майстерно перевтілювалась у
свою героїню й ніби жила її життям.
74.Граматичну
помилку допущено в реченні
А Край дороги, якою їхали вершники,
густо цвіли ромашки.
Б Це був красивий молодий хлопець, який
лише вчора покинув шкільну парту.
В Степ розлігся перед мандрівником, який
переливався барвами весняного цвіту.
Г Мліла під блакитним небом земля, яка
напоєна була життєдайним теплом весняного сонця.
75.
Потребує редагування речення
А Катання на велосипеді — це дуже
корисна річ.
Б Завжди користуюся можливістю піти у
театр, філармонію, на виставку.
В Не хвилюйтесь, мамо, за мене, все буде
гаразд.
Г Через ці обставини відрядження довелося
відкласти на тиждень.
Д Завдяки дощу я підхопив нежить.
76.
Потребує редагування речення
А Інформацію про надходження нових
товарів можна отримати у продавця-консультанта.
Б Розпочинається сезонний розпродаж
зимових пальто.
В Пропозиції покупців буде обов’язково
передано виробникам.
Г У неділю магазин працює з десятої
години.
Д На нашому масиві відкрито новий
супермаркет.
77. Потребує редагування речення
А Дозвольте оголосити порядок денний.
Б Пропозицію прошу внести до протоколу.
В Хочу подякувати учасників круглого
столу.
Г Нараду було проведено відповідно до
визначеного регламенту.
Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і
хочемо отримати детальнішу інформацію.
78. Потребує редагування речення
А Посібник укладено відповідно до чинної
програми.
Б По неуважності ти робиш багато
помилок.
В У Бухаресті завершився чемпіонат з
художньої гімнастики.
Г Гетьман за старим звичаєм повертається
на всі сторони світу, козаки віддають йому честь.
Д Я хочу до вас звернутися у приватній
справі.
79
. Потребує редагування речення
А За дорученням деканату Микола мав перевірити
присутність студентів.
Б Нараду було проведено відповідно до
визначеного регламенту.
В Зустрічаємось завтра без чверті
десять.
Г Роботи можуть бути виконаними за
кресленнями замовника.
Д У неділю магазин працює з десятої
години.
80. Потребує редагування речення
А З-за цієї корови колись і виникла
суперечка.
Б Учні діяли згідна із вказівками
директора школи.
В Командир весь час піклувався про своїх
бійців.
Г Контракт був розірваний з нашої
ініціативи.
Д Він уже давно не живе за цією адресою.
81. Потребує редагування речення
А Треба його судові віддати, а не
знущатися з чоловіка.
Б Він завжди дуже піклувався про дітей.
В Навколо нього літало безліч бджіл.
Г Через кілька хвилин дощ ущух.
Д За велосипедистом, що мчав по дорозі,
здіймалася курява.
82. Потребує редагування речення
А Ці помилки зустрічаються дуже часто.
Б Потрібно написати автобіографію.
В Ходімо в редакцію, там є вакансія.
Г Тираж становитиме близько 3000
примірників.
Д В лісі сутеніло.
83. Потребує редагування речення
А На землі і в повітрі білів сніг.
Б У Карпатах трапляються олені.
В Ми вивчатимемо українську мову.
Г У порівнянні з минулим роком ціни
виросли.
Д «Василю, ходімо разом у кіно», —
сказала Ірина.
84.
Потребує редагування речення
А Тести складено відповідно до програми.
Б УНР стало вогнищем української
боротьби за волю.
В Діти брали участь у конкурсі «Золотий
жайвір».
Г Згідно з наказом міністра освіти, ЗНО
проводитиметься в червні 2020 року.
Д Я надіслала мамі гроші поштовим
переказом.
85. Потребує редагування речення
А Я люблю читати пригодницьку
літературу.
Б Дві неділі назад я зробив заказ.
В Учень припустився помилки.
Г Мама навчила мене співати українських
пісень.
Д О котрій годині відбудуться збори?
86. Потребує редагування речення
А Свято відбудеться за підтримки
міського голови.
Б У залі пролунали бурхливі оплески.
В Мій брат навчається у залізничному
коледжі.
Г Моя думка не співпадає з твоєю.
Д Японію називають Країною Вранішнього
Сонця
87.
В якому із словосполучень допущено граматичну помилку
А хронічний нежить, широка авеню
Б загадкова Міссісіпі, свійський собака
В меморіальний музей-квартира, маленький
поні
Г утішне кенгуру, Західна Сибір
Д пухнасте пончо, хутряне манто
88.
Знайдіть, у якому ряду допущено граматичну помилку
А довгий путь
Б зіпсований босоніжок
В привітне Бордо (місто)
Г загадкові графіті
Д барвистий какаду
89.
Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, сильний торнадо,
гарне кіно
Б смачні івасі, модне ательє, молода
кюре
В дієтичне меню, ефектне вар’єте, гарна
шампунь
Г біле фламінго, духмяний ваніль,
стильний бароко
Д картопляне пюре, зимова купіль, біла
клавіша
90.
Граматично правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А голосисте тріо, глибока Міссурі,
сонячне Тбілісі
Б легкий інтермецо, смачне спагеті,
гарне колібрі
В велике цунамі, новорічне свято,
веселий Борнео
Г хворе коліно, широке Дніпро, мала
роззява
Д хороша лікар, яскраве Токіо, металеві
жалюзі
91.
В якому рядку всі форми вищого й найвищого ступенів порівняння прикметників
утворено правильно
А освіченіший, сама порядна, твердіший,
найбільш вдалий
Б бадьоріший, наймиліший, самий
короткий, твердіший всіх
В важчий, білявіший, вагоміший, найбільш
вужчий
Г активніший, червоніший, лагідніший,
щоякнаймиліший
Д найменш здібний, кращий, зеленавіший,
крутіший
92.
Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Він був високий, привабливий, років на
п’ять молодший від мене.
Б Вітчим став для неї найближчою
людиною.
В Клімат в Англії більш холодний, ніж у
Франції.
Г Гетьман і Шрам повернулись ще
веселіші.
Д Самі найвищі дерева у світі – секвої,
а самі найтовщі – баобаби.
93.
Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні
А Сила слова гостріша від штика.
Б Краю, ти мій краю, кращого за тебе я в
житті не знаю.
В Бочка була повніша за інші й стояла
осторонь.
Г Найстарше дерево нашої планети –
австралійська макроцамія.
Д Найгнідіша кобилка підійшла до лошати,
притуливши його до себе.
94.
Позначте речення, які не потребують редагування
А Дядько Яків до мене був більш
добріший, ніж до моєї сестри.
Б У долинах річок клімат більш
сприятливіший для землеробства.
В Задача розв’язана самим простим
способом.
Г Найменш активним у нашому колективі не
місце.
Д Треба знайти найбільш зручніший шлях.
95.
Граматично правильно поєднано числівники з іменниками в рядку
А два з половиною томів
Б два тижня
В дві десятих відсотків
Г два підручники
Д два заручника
96.
Граматичну помилку у вживанні збірних числівників допущено в рядку
А п’ятеро учнів, шестеро кошенят
Б двоє санчат, семеро штанів
В семеро книжок, троє дівчат
Г одинадцятеро страусів, двадцятеро
жирафів
Д п’ятеро орлів, семеро горобців
97.
Граматично правильно узгоджено прикметники з іменниками в рядку
А кумедний хлоп’я, геніальний Вівальді,
смачне пюре
Б відомий кутюр’є, неслухняна лоша,
гаряче рагу
В велика насип, виграна парі, невідоме
Кутаїсі
Г далекий Огайо, мисливська дріб,
сміливий тореро
Д нестерпний базіка, велике Тбілісі,
загадкове амплуа
98.
Граматичну помилку допущено в рядку
А смачна вермішель
Б пінистий шампунь
В хронічна нежить
Г
прозорий тюль
99.
Граматичну помилку допущено в рядку
А
батькова бандероль
Б
тривожний путь
В
свіжа папороть
Г
широкий степ
100.
Граматичну помилку допущено в рядку
А
запашною нехворощю
Б
правильним дробом
В
головною біллю
Г
дорожнім пилом
101.
Граматичну помилку допущено в рядку
А
кумедний поні
Б
безпорадне теля
В
рожеве фламінго
Г
швидкий шимпанзе
102.
Граматичну помилку допущено у варіанті
А СБУ розкрила … .
Б ГЕС запрацювала … .
В ТСН повідомила … .
Г
ЦСКА завоювала … .
103.
Граматичну помилку допущено у варіанті
А агрономові
Б відповідей
В по вікнам
Г плечей
104.
Граматичну помилку допущено
у варіанті
А десяти грам
Б трьох пальт
В шести озер
Г двох річок
105.
Граматичну помилку допущено
у варіанті
А запитай татар
Б
кількох грузин
В почекай болгар
Г покликати селян
106.
Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А рівно одинадцята
Б п'ять хвилин після двох
В 3а двадцять сьома
Г чверть на третю
Д десять по першій
107.
Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А пів на дванадцяту
Б третя година десять хвилин
В двадцять хвилин сьомої
Г двадцять на десяту
Д п'ять хвилин по другій
108.
Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А третя година п'ять хвилин
Б рівно шістнадцять
В чверть по дев'ятій
Г 3а двадцять третя
Д десять по четвертій
109.
Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А п'ятеро друзів
Б півтора аркуша
В півтораста гривень
Г вісім кілограмів
Д три професора
110.
Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А двоє разів
Б півтори доби
В одна третя сторінки
Г п'ять з половиною тонн
Д дві цілі і одна сьома метра
Можна відповіді до цих питань?
ВідповістиВидалитиДякую.
Чудові запитання. А можна відповіді?
ВідповістиВидалити