Контрольна робота
Микола
Вінграновський «Сіроманець», Григір
Тютюнник «Дивак», Максим Рильський «Дощ»
(«Благодатний, довгожданий…»),«Осінь-маляр із палітрою
пишною…»
І рівень
1.За жанровою
ознакою твір Г. Тютюнника «Дивак», — це
А
драма-казка
Б повість
В казка
Г оповідання
2. Укажіть
героя, який «премій за вовків получив стільки,
що аж чорного мотоцикла купив»
А
Петро Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)
Б
Олександр Степанович (М. Вінграновський «Сіроманець»)
В
Василь Чепіжний (М. Вінграновський «Сіроманець»)
Г
Федько Тойкало (Г. Тютюнник «Дивак»)
3.
Сіроманець усе життя(за твором М.
Вінграновського «Сіроманець»)
А полював
на
кіз
Б водив
зграю
В був
відлюдником
Г переховувався
4. Вовк віддячив рятувальникам(за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
А ставши сторожовим собакою
Б врятувавши ліс від пожежі
В врятувавши хлопця в лісі
Г став пасти худобу
5. Укажіть героя
твору, який «старанно скрипів олівцем і
натхненно прицмакував. Коли ж учителька зупинилася біля його парти, із зошита
на неї, презирливо примруживши око, дивився дятел»
А Олесь (Г.
Тютюнник «Дивак»)
Б Прокіп (Г.
Тютюнник «Дивак»)
В Андрій Лях (М.
Вінграновський «Сіроманець»)
Г Олександр Степанович (М. Вінграновський
«Сіроманець»)
6. Укажіть героя,
який вважав, що «… на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще
й плакать не дадуть»
А Федір Тойкало
(Г. Тютюнник «Дивак»)
Б Андрій Лях (М.
Вінграновський «Сіроманець»)
В Прокіп (Г.
Тютюнник «Дивак»)
Г Василь Чепіжний (М. Вінграновський
«Сіроманець»)
7. Укажіть героя
твору, який втікає з дому та подорожує кілька днів пішки, щоб дістатися до лікарні в Одесі
А
Андрійко (М. Вінграновський «Сіроманець»)
Б Побігайло (М. Вінграновський
«Сіроманець»)
В Олесь (Г.
Тютюнник «Дивак»)
Г
Сашко (М. Вінграновський «Сіроманець»)
8. Ф.Тойкало ударив Олеся тому, що
той(за твором Г. Тютюнник «Дивак»)
А
відмовився з дітьми ламати молодий лід
Б
не хотів показувати гніздо ремеза
В
не поділився сніданком
Г
розповів учительці про поведінку хлопців
9.Основна думка твору Г. Тютюнника “Дивак”
А уславлення дружби, співчуття та самовіддачі у
взаємодії людини з твариною
Б бути
індивідуальністю та особистістю
В засудження жорстокого поводження з тваринами та
людського злопам’ятства
Г оспівування вільного і творчого життя
10. Висловлювання
«Він
ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в
затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь
світ” – це
А роздум
Б пейзаж
В портрет
Г розповідь
11. Дощ у однойменному творі М. Рильського
А маленький,
схожий на долоню
Б благодатний,
довгожданий
В замулив лісові
суниці
Г затопив садибу
12. Який художній засіб використано в рядках поезії М.
Рильського «дощ
оживить і запліднить»
А порівняння
Б персоніфікація
В епітети
Г пестливо-зменшувальні слова
13. Прикметник, який придумав М. Рильський у
вірші «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
, ужито як епітет у словосполученні
А тиходзвонні пісні
Б розкішна
краса
В шати
барвисті
Г фарби рожеві
14.Основнадумка вірша М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
А оспівування дарів, що принесла осінь
Б замилування вечірнім осіннім небом
В оспівування краси осінніх перетворень
Г утвердження любові до рідного краю
ІІ рівень
15.Установіть
відповідність між назвою твору й образом, який у ньому фігурує
1 Г. Тютюнник
«Дивак»
2 М. Рильський
«Дощ»
3 М. Вінграновський «Сіроманець»
4 М. Рильський
«Осінь — маляр із палітрою пишною»
|
А старий вовк
Б пшениця і
ячмінь
В щука, плітка
Г роси,
тумани,ліс
Д коза, вівці
|
16. Установіть
відповідність між героєм твору М.Вінграновського «Сіроманець» і його дієвою
ознакою
1 Василь
Чепіжний
2 Надія
Петрівна
3 Сашко
4Сіроманець
|
А
змушує Сашка вчити уроки
Б
їздив (їздила) в Київ, купляє вовкодавиху
В
проводжав(ла) Сашка лісом до школи, зустрічав(ла) його на узліссі
Г
пробрався(лася) у кузню і розрізав(ла) завя’зки
Д
розповідав (ла) про інститут очних хвороб імені В.П.Філатова АМН
України
|
17. Установіть
відповідність між героєм твору Г. Тютюнника «Дивак» і його характеристикою.
1 мати Олеся
2 Матильда Петрівна
3 Федько Тойкало
4дід Прокіп
|
А любить і розуміє хлопчика
Б уміє добре малювати; творча натура
В прагматичний, корисливий, вчить здобувати собі місце в житті,
розштовхуючи інших
Г не розуміє індивідуальності хлопця, ставить принципи вище за людину
Д розбишака, але
водночас поступливий
|
ІІІ рівень
18.Виконайте
одне із завдань(2б.):
·
Поміркуйте, що
було б, якби Сіроманець залишився жити в Сашка?(за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
·
Поміркуйте, що
було б, якби Сашко не допомагав Сіроманцю?
(за твором М. Вінграновського
«Сіроманець»)
·
Чи знайшов би своє місце в сучасному
житті Олесь? (за
твором Г. Тютюнника «Дивак»)
·
Як ви ставитеся до таких людей, котрі в чомусь не схожі на
інших, виділяються з-поміж "загальної маси"?(за твором Г. Тютюнника «Дивак»)
Немає коментарів:
Дописати коментар