понеділок, 25 травня 2020 р.


Контрольна робота
Микола Вінграновський  «Сіроманець», Григір Тютюнник «Дивак», Максим Рильський  «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»),«Осінь-маляр із палітрою
пишною…»
І рівень
1.За жанровою ознакою твір Г. Тютюнника «Дивак», — це
            А драма-казка                    
           Б повість                  
           В казка                      
           Г оповідання
2. Укажіть героя, який «премій за вовків получив стільки, що аж чорного мотоцикла купив»
            А Петро Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)
            Б Олександр Степанович (М. Вінграновський «Сіроманець»)
            В Василь Чепіжний (М. Вінграновський «Сіроманець»)
            Г Федько Тойкало (Г. Тютюнник «Дивак»)
3. Сіроманець усе життя(за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
А полював на кіз               
Б водив зграю        
В був відлюдником          
Г переховувався
4. Вовк віддячив рятувальникам(за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
А ставши сторожовим собакою            
Б врятувавши  ліс від пожежі
В врятувавши  хлопця в лісі                  
Г став пасти худобу
5. Укажіть героя твору, який   «старанно скрипів олівцем і натхненно прицмакував. Коли ж учителька зупинилася біля його парти, із зошита на неї, презирливо примруживши око, дивився дятел»
А Олесь (Г. Тютюнник «Дивак»)          
Б Прокіп (Г. Тютюнник «Дивак»)
В Андрій Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)
 Г Олександр Степанович (М. Вінграновський «Сіроманець»)
6. Укажіть героя, який вважав, що «… на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще й плакать не дадуть»
А Федір Тойкало (Г. Тютюнник «Дивак»)
Б Андрій Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)
В Прокіп (Г. Тютюнник «Дивак»)
 Г Василь Чепіжний (М. Вінграновський «Сіроманець»)
7. Укажіть героя твору, який втікає з дому та подорожує кілька днів пішки, щоб дістатися до  лікарні в Одесі
            А Андрійко (М. Вінграновський «Сіроманець»)
 Б Побігайло (М. Вінграновський «Сіроманець»)
В Олесь (Г. Тютюнник «Дивак»)
            Г Сашко (М. Вінграновський «Сіроманець»)
8. Ф.Тойкало ударив Олеся тому, що той(за твором Г. Тютюнник «Дивак»)
А відмовився з дітьми ламати молодий лід
Б не хотів показувати гніздо ремеза
В не поділився сніданком          
Г розповів учительці про поведінку хлопців
9.Основна думка твору Г. Тютюнника “Дивак” 
А уславлення дружби, співчуття та самовіддачі у взаємодії людини з твариною
Б бути індивідуальністю та особистістю
В засудження жорстокого поводження з тваринами та людського злопам’ятства
Г оспівування вільного і творчого життя
10. Висловлювання  «Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ” – це
А роздум                 
Б пейзаж                 
В портрет                
Г розповідь
11. Дощ  у однойменному творі   М. Рильського
А маленький, схожий на долоню         
Б благодатний, довгожданий
В замулив лісові суниці                         
 Г затопив садибу
12. Який художній засіб використано в рядках поезії М. Рильського  «дощ оживить і запліднить»
А  порівняння
Б  персоніфікація
В  епітети
Г пестливо-зменшувальні слова
13. Прикметник, який придумав М. Рильський у вірші  «Осінь-маляр із палітрою пишною…» , ужито як епітет у словосполученні
А тиходзвонні пісні
Б  розкішна краса
В  шати барвисті    
Г фарби рожеві
14.Основнадумка вірша М.Рильського «Осінь-маляр із палітрою пишною…»
А оспівування дарів, що принесла осінь
Б замилування вечірнім осіннім небом
В оспівування краси осінніх перетворень
Г утвердження любові до рідного краю
ІІ рівень
15.Установіть відповідність між назвою твору й образом, який у ньому фігурує
1 Г. Тютюнник «Дивак»
2 М. Рильський «Дощ»
3  М. Вінграновський «Сіроманець»
4 М. Рильський «Осінь — маляр із палітрою пишною»

А старий вовк
Б пшениця і ячмінь
В щука, плітка
Г роси, тумани,ліс
Д коза, вівці
16. Установіть відповідність між героєм твору М.Вінграновського «Сіроманець» і його дієвою ознакою
1 Василь Чепіжний
2 Надія Петрівна
3  Сашко
4Сіроманець

А змушує Сашка вчити уроки
Б їздив (їздила) в Київ, купляє вовкодавиху
В проводжав(ла) Сашка лісом до школи, зустрічав(ла) його на узліссі
Г пробрався(лася) у кузню і розрізав(ла) завя’зки
Д розповідав (ла) про інститут очних  хвороб імені В.П.Філатова АМН України
17. Установіть відповідність між героєм твору Г. Тютюнника «Дивак» і його характеристикою.
1 мати Олеся
2  Матильда Петрівна
3  Федько Тойкало
4дід Прокіп

А любить і розуміє хлопчика
Б уміє добре малювати; творча натура
В прагматичний, корисливий, вчить здобувати собі місце в житті, розштовхуючи інших
Г не розуміє індивідуальності хлопця, ставить принципи вище за людину
Д розбишака, але водночас поступливий
ІІІ рівень
18.Виконайте одне із завдань(2б.):
·        Поміркуйте, що було б, якби Сіроманець залишився жити в Сашка?(за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
·        Поміркуйте, що було б, якби Сашко не допомагав Сіроманцю? (за твором М. Вінграновського «Сіроманець»)
·        Чи знайшов би своє місце в сучасному житті   Олесь? (за твором Г. Тютюнника «Дивак»)
·        Як ви ставитеся до таких людей, котрі в чомусь не схожі на інших, виділяються з-поміж "загальної маси"?(за твором Г. Тютюнника «Дивак»)


Немає коментарів:

Дописати коментар