Другорядні члени речення: додаток,
(
хоча слово другорядний означає
менш важливий,але другорядні члени речення
пояснюють,
доповнюють, уточнюють зміст тексту.)
Уважно розгляньте на малюнку, як потрібно
підкреслювати другорядні члени речення
Означення
|
Додаток
|
Обставина
|
Вказує на ознаку предмета й
відповідає на питання який?
чий? котрий?
|
Означає предмет і відповідіє на питання всіх відмінків,крім називного та кличного
|
Називає
різні ознаки дії – місце, час, причину, мету, спосіб, ступінь.Відповідає на
питання як? де? куди? звідки? доки? коли? з якої причини?
|
Завдання
1.Заповни таблицю.
Другорядні члениречення
|
Обставина
|
||
На які питання відповідають?
|
Який? Чий? Котрий?
|
||
Що означають?
|
Предмет
|
2. Упишіть ТАК чи НІ після кожного завдання.
1.
Граматичною основою речення є підмет і присудок.
2. Брат і сестра –
це словосполучення.
3. У
словосполученні вдячний хлопчик головне слово –
вдячний.
4. Я люблю свою рідну землю. Це односкладне
речення.
5. Як я люблю вчитися! – окличне речення.
6.
За емоційним забарвленням речення поділяються на розповідні, питальні та спонукальні.
7.
У ролі підмета може виступати неозначена форма дієслова.
8.
Якщо і підмет, і присудок виражені іменниками, то тире ставиться.
9.
Непоширеним називається словосполучення, що складається лише з двох слів (головного та залежного).
10.
Речення Горіть і
боріться! є розповідним.
11. Залило водою луки. Дане речення – двоскладне.
12.Прийшла осінь.Це двоскладне речення.
3. Записати речення, підкреслити
головні та другорядні члени речення. Визначити спосіб їх вираження. У дужках
вказати поширене речення чи непоширене, односкладне чи двоскладне.
1.
День
кладе на хмари позолоту. 2. Поприбігають вітренята з поля. 3. Мамина пісня у
серці бринить. 4. Хтось гукнув мене упівголоса. 5. Війнуло сонцем і медом з
доріг. Потім вийшла дівчина на поріг.
Немає коментарів:
Дописати коментар